hero

De kracht van gepersonaliseerde content

De wereld om ons heen gaat snel, heel snel. Consumenten gaan in ditzelfde tempo mee, zoeken producten en willen deze binnen enkele seconden hebben gevonden. Duurt het langer… dan haken ze af. Open Web heeft daarvoor een oplossing.

Door Jeroen van Gogh
Geschreven op 2018-04-23

Het feit dat bijna iedereen altijd en overal internettoegang heeft en dat er steeds meer ‘vormen’ en ‘tools’ bijkomen, biedt voor de markt ongekende nieuwe mogelijkheden. Een citaat uit het NOS artikel van 9 maart 2018: “Inmiddels wordt 1 op de 10 aankopen in de detailhandel online gedaan.” Shoppen op je telefoon is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Kijk maar naar de vlucht die de detailhandel websites hebben genomen. Degene die in dat speelveld overleven zijn succesvol in het aanleveren van de juiste informatie. Daarin worden de producten (content!) gepersonaliseerd en on demand aangeboden. 

Gepersonaliseerde & adaptive content

De consument verwacht van een website of webshop dat deze inspeelt op zijn behoeften. Je kan zelfs zo ver gaan door te zeggen dat de klant juist verwacht dat er vooruit gelopen wordt op verwachtingen; alles in het kader van een succesvolle customer journey. Of iedere online detaillist dat nu al kan realiseren is nog de vraag,  maar er wordt –zo zien we om ons heen- al hard aan gewerkt. 

Kijk maar eens naar de mogelijkheden die een ‘social login’ je biedt. Alle informatie van de klant, zijn/haar interesses, hobby's etcetera zijn dan in één keer bij de detaillist bekend. En daar kun je met content rekening mee houden. Het gaat steeds meer om het verkopen van de ervaring, het ouderwetse gevoel van ‘persoonlijk’ contact met de verkoper en het creëren van een blije klant die vaker online terugkomt. De middelen om dit te verwezenlijken zijn al beschikbaar. Er worden nu genoeg Digital Experience Platforms (DXP) uitgerold om je hierbij te helpen. 

A.I. in de markt

En nee… A.I. bedoel ik niet ‘artificial intelligence’ maar ‘Algorithmic Intelligence’. Veel DXP’s maken namelijk gebruik van A.I., waarbij rekenkundige stellingen uit user data herleid wordt. Je kunt het vergelijken met een platform zoals Netflix. Ze maken van de ervaring die jij hebt met het platform, zonder dat je het merkt, een prettige ervaring. Hoe meer tijd je samen spendeert, hoe beter ze je lijken te herkennen. Deze beleving is mogelijk vanwege algoritmes die in de opgeslagen data duiken en zo een perfect aanbod aan series en films samenstellen.
Dit principe kun je dit principe ook toepassen op de consument die bij jou op de website komt. Op basis van zoekgedrag, social logins en eventueel voorafgaand koopgedrag tonen deze platforms het ‘beste’ product.

Digital Experience Platform

Een dergelijke opzet is niet te bereiken met het installeren van een DXP alleen. Het opzetten, instellen en het continue blijven ‘fine tunen’ van de site is daarbij onmisbaar. Open Web is al jaren Bloomreach partner en helpt u graag met het opzetten en installeren van uw eigen Bloomreach DXP omgeving. Voeg onze ruime ervaring met e-commerce tools als Magento toe en je hebt een gouden combinatie.

Heeft u interesse in een introductiegesprek, klik dan hier.

Evgeny Tomsen is onze nieuwe teamlid

Vandaag verwelkomen we Evgeny Tomsen als front end developer bij Open Web

banner-image